Wielki sukces osiągnęli nasi uczniowie w
Międzynarodowym Konkursie Matematycznym "Kangur Matematyczny".
Wzięło w nim udział 15 uczniów z klas: 1A, 2B, 2A, 2B i 3A. Najlepiej zaprezentował się:
Damian Ratajczak z kl. 2 A, który osiągnął BARDZO DOBRY wynik w finale konkursu i zdobył wyróżnienie.
Wyróżnienia otrzymali również:
- Małgorzata Szydło z kl. 1B
- Tomasz Gajda z kl. 2A
- Marek Karaś z kl. 2A
- Mariusz Kosiński z kl.2 B
- Szymon Jonik z kl. 3A
Dziś – 14 czerwca 2010 - obchodzimy Światowy Dzień Krwiodawstwa. Jedna osoba na 10 przebywających w szpitalu potrzebuje krwi. Jedna jednostka krwi, czyli 450 ml, może uratować życie nawet trzem osobom.
Najczęściej oddają krew młodzi ludzie - przeciętny krwiodawca ma około 30 lat, wykształcenie co najmniej średnie. Około 30 procent honorowych dawców to kobiety. W naszej szkole regularnie oddaje krew 21 osób uczniów i nauczycieli.
Szkolne Koło Honorowych Dawców Krwi zorganizowalo w dniu 13. 04. br. akcję poboru próbek krwi umożliwiającą zarejestrowanie się jako potencjalnego dawcy szpiku kostnego w Centralnym Rejestrze Niespokrewnionych Dawców Szpiku i Krwi Pępowinowej. W akcji wzięło udział 46 uczniów, nauczycieli oraz mieszkańców Strzyżowa:
1.Miłość jest najważniejszą potrzebą wszystkich dzieci.
Jest także istotnym elementem pozytywnej dyscypliny Im częściej okazujesz dziecku mitość przytulając je, całując i mówiąc mu "kocham cię", tym bardziej będzie chciało udowodnić, że na nią zasługuje. Miłość pozwala dziecku zbudować pewność siebie i poczucie własnej wartości.
2.Słuchaj uważnie tego co mówi twoje dziecko
Interesuj się tym co robi i co czuje. Zapewnij je, że silne uczucia nie są czymś złym, jeśli wyraża się je w odpowiedni sposób. Im częściej będziesz to robić, tym rzadziej będziesz musialfa) je dyscyplinować.
3.Granice są potrzebne nawet w najbardziej kochającym się związku
w którym ludzie potrafią się słuchać Bycie rodzicem polega między innymi na wyznaczaniu granic. Pamiętaj, że jest czymś naturalnym i normalnym, że dziecko testuje owe granice. To nie jest niesforność, ale część procesu uczenia się. Dzieci czują się bezpiecznie) jeśli trzymasz się granic, które wyznaczyleś(-aś) (pod warunkiem, że są realistyczne), nawet jeśli od czasu do czasu na nie narzekają.
4.Śmiech pomaga rozładować napięte sytuacje
Czasami, rodzice stają siętacy poważni, że rodzicielstwo przestaje dawać im radość. Dostrzegaj zabawne strony bycia rodzicem i pozwól sobie na śmiech, kiedy tylko jest to możliwe.
5.Postrzeganie świata z perspektywy dziecka
i wyobrażanie sobie, co czuje Twoje dziecko, jest kluczem do zrozumienia jego zachowania. Przypomni] sobie, jak się czuleś(-aś), kiedy byleś(-aś) dzieckiem i jak niezrozumiały wydawat Ci się świat dorosłych, kiedy miateś(-aś) poczucie, że potraktowano Cię niesprawiedliwie.