LiceumOgólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Strzyżowie

„Tropem żubra”- historia prawdziwa

Początkiem września br. dostaliśmy propozycję wyjazdu na obóz naukowy do Białowieży. Zachwyceni tym pomysłem bez chwili namysłu rzuciliśmy się w wir przygotowań. Uczestnikami wyprawy byli uczniowie naszego liceum z klas 1B, 1C i 2C, zafascynowani odkrywaniem przyrody oraz gimnazjaliści ze Strzyżowa i Godowej. Podczas tej przygody towarzyszyli nam nasi niezastąpieni nauczyciele. W dniu 21 września zaspani, ale żądni przygód, z kolorowymi gumiaczkami i bogatym prowiantem ruszyliśmy w kierunku Podlasia. Zaraz po dotarciu do Białowieży udaliśmy się do Instytutu Badania Ssaków Polskiej Akademii Nauk, gdzie uczestniczyliśmy w wykładzie nt. historii przyrodniczej Puszczy Białowieskiej. Następnie podczas zajęć praktycznych uczyliśmy się rozpoznawać różne rodzime i obce gatunki ssaków, mając do dyspozycji najbogatszą kolekcję zoologiczną w Polsce.

„Ratujemy i uczymy ratować”

11 września 2016 roku na strzyżowskim Rynku odbył się happening z okazji Światowego Dnia Pierwszej Pomocy w ramach projektu „Ratujemy i uczymy ratować”. Happening obfitował w liczne wydarzenia i atrakcje, które cieszyły się dużą popularnością wśród osób odwiedzających Rynek. Jedną z atrakcji była gra miejska "Mistrzowie Pierwszej Pomocy", realizowana przy współpracy wolontariuszy z Liceum Ogólnokształcącego w Strzyżowie: Dorota Kiczek, Mariola Synowiecka, Jolanta Utnicka, Sylwia Oliwa, Magdalena Patryn, Aleksandra Ziobro, Emilia Dziok, Laura Hudyka, Martyna Irzyk, Gabriela Czech, Lila Rokita, Maryla Mendrala.
26.09.2016

Obóz naukowy "Tropem żubra"

09.09.2016

Postawy czytelnicze naszych uczniów.

Biblioteka szkolna w ramach ewaluacji pracy własnej przeprowadziła ankietę wśród uczniów LO i ZST dotyczącą rozwijania kompetencji czytelniczych oraz upowszechniania czytelnictwa wśród młodzieży. W  badaniu uczestniczyło 87 uczniów klas 1,2,3 Liceum Ogólnokształcącego i 38 uczniów klas 1 Technikum.
W ankiecie poruszono zagadnienia:
  1. W jaki sposób spędzasz czas wolny?
  2. Jak często czytasz książkę w czasie wolnym?
  3. Ile książek przeczytałeś w zeszłym roku?
  4. Jakie książki czytasz w czasie wolnym?
  5. Jak oceniasz jakość zasobów biblioteki szkolnej?
  6. Jak oceniasz dostępność lektur ze szkolnego zestawu lektur obowiązkowych w bibliotece szkolnej?
  7. Skąd pochodzą książki, które czytasz w wolnym czasie?
  8. Jak często czytasz prasę w czasie wolnym?
  9. Wymień jakie tytuły prasowe czytasz najczęściej.
  10. Jak często czytasz książkę/prasę na nośniku elektronicznym w czasie wolnym?
  11. Z jakiego urządzenia korzystasz czytając książki/prasę w formie elektronicznej?
  12. Czy rodzice/opiekunowie zachęcają Cię do czytania?
  13. Czy uważasz, że książka to dobry prezent dla Ciebie?

W wyniku przeprowadzonej ankiety uzyskano następujące informacje:
Podczas czasu wolnego uczniowie najczęściej sięgają po komputer i Internet, tak twierdzi 92% ankietowanych, 79% w czasie wolnym ogląda telewizję, zaś 65% ankietowanych słucha muzyki. 70% ankietowanych deklaruje czytanie jako formę spędzania wolnego czasu kilkakrotnie w kwartale, 30% zaś kilka razy w tygodniu. Na kolejnym miejscu znajdujemy sport jako sposób spędzania czasu wolnego młodzieży( 46% badanych).

Rozpoczynamy nowy rok szkolny!

Gdy 1 września, kilka zaledwie dni temu, spotykaliśmy się w atrium liceum na rozpoczęciu nowego roku szkolnego, z wielką satysfakcją można było dostrzec, iż odświętnie ubrani uczniowie… mają roześmiane twarze, są rozgadani i pełni entuzjazmu. Żadnej atmosfery stypy, rozpamiętywania, że do wakacji jeszcze prawie 10 miesięcy, których przetrwanie będzie rzeczą prawie nadludzką. Nie bądźmy wszak naiwni, zapewne niektórzy z nich pokrywali maską radości lekki smutek po nieskrępowanej wolności i żal za późnym wstawaniem, niemniej wśród szkolnej uczniowskiej braci widać było mobilizację i optymizm. Trzecioklasiści uczestniczyli w uroczystości wiedząc, że oto zaczyna się najbardziej intensywny okres ich szkolnego bytowania – przygotowanie do egzaminu maturalnego ze świadomością, że nie tylko trzeba na nim sprostać własnym oczekiwaniom i ambicjom, ale również starać się dorównać starszym kolegom, którzy po raz kolejny – co nie jest już żadną niespodzianką – bardzo dobrze poradzili sobie w maturalnej rywalizacji, szczególnie na poziomie rozszerzonym. Ich młodsi o rok koledzy i koleżanki zastanawiali się, jak będzie wyglądała „mononauka” po wybraniu rozszerzeń, co będzie robić humaniści na 9 godzinach języka polskiego w tygodniu, przyszli medycy na 7 biologiach, a np. potencjalni inżynierowie na 7 matematykach. No i oczywiście pierwszoklasiści, którzy próbowali zgłębić dla nich wiedzę najbardziej pożądaną – jak to w ogóle będzie w tej nowej szkole?

« poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10158 159 następna »