LiceumOgólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Strzyżowie

TEEN SHOW 2018-19

Wyniki etapu szkolnego X edycji Podkarpackiego Konkursu Piosenki i Wiersza Obcojęzycznego TEEN SHOW 2018-19

Miło nam poinformować, że do etapu szkolnego tegorocznego konkursu zgłosiło się 10 uczniów a ostatecznie w dniu 14 grudnia 2018r. przystąpiło do niego 9 uczniów, 4 uczniów w  kategorii Wiersz Obcojęzyczny i 5 uczniów w kategorii Piosenka Obcojęzyczna. Ilaria Muszyńska, choć zgłoszona jako pierwsza, niestety, z powodu choroby, w tym roku nie mogła wziąć udziału w konkursie.

Podkreślając wysoki poziom wszystkich prezentacji, jury w składzie Pani AshleyRackl, Pan Jake Evans, Pani Urszula Mendelowska, Pani Barbara Modliszewska, Pani Katarzyna Rykała oraz Pan Dyrektor Mirosław Czarnik przyznało uczestnikom tegorocznej edycji konkursu następujące miejsca:

KATEGORIA - WIERSZ OBCOJĘZYCZNY
I miejsce – Justyna Chyłek kl l C - "The Flowers" (Sir Alfred Tennyson)
II miejsce – Gabriela Chmiel kl ll B - "How do I love thee" (Elizabeth Barret Browning)
III miejsce – Jakub Adamkiewicz kl ll D - "The road not taken" (Robert Frost)
IV miejsce - Aleksandra Kasprzyk kl l B - "Sonet XVlll" (William Shakespeare)

KATEGORIA - PIOSENKA OBCOJĘZYCZNA
I miejsce – Natalia Furtek – “Ich Wollte Nie Erwachsen Sein” (Peter Maffay)
II miejsce – Paulina Urban - "You Are the Reason" (Calum Scott)
III miejsce – Kasia Szostak - "Mad World" (Gary Jules)
IV miejsce - Patrycja Armata i Patrycja Kudłacz - "Mary, Did You Know?" (Pentatonix)

Olimpiada Statystyczna

W dniu 4.12.2018 odbył się etap szkolny Olimpiady Statystycznej.
Miło nam poinformować, że uczniowie naszej szkoły: Martyna Gawron (2D), Dawid Czyż (2D) oraz Maciej Rabenda (3B) zakwalifikowali się do etapu okręgowego III Olimpiady Statystycznej, który odbędzie się w Rzeszowie w dniu 9.01.2019.
Ponadto w I etapie Olimpiady brali udział uczniowie klasy 2D Jakub Adamkiewicz i Kacper Piskadło.
Gratulujemy i życzymy sukcesów w kolejnym etapie.
Opiekunem uczniów jest p. Tomasz Jakubasz.
07.01.2019

XLV Olimpiada Geograficzna

Miło nam poinformować, że uczniowie naszej szkoły: Dominika Mikuszewska(2A), Kacper Ziobro (1C) zakwalifikowali się do etapu okręgowego XLV Olimpiady Geograficznej, który odbędzie się w Rzeszowie. Kacper uzyskał 89 punktów, Dominika 87.
Ponadto w I etapie Olimpiady brała udział uczeń klasy 1C Patryk Czech.
Gratulujemy i życzymy sukcesów w kolejnym etapie.
Opiekunem uczniów jest p. Bogusław Mazur.
21.12.2018

Seria lekcji otwartych z Erasmusem+

Od początku roku szkolnego 2018/2019, a zarazem w ostatnich miesiącach realizacji projektu Erasmus+ W drodze do Europy zespół nauczycieli zaangażowanych w projekt poświęcił dużo uwagi wdrażaniu innowacji pedagogicznych oraz prowadzeniu lekcji otwartych.
W listopadzie odbył się cykl takich zajęć, w tym dwie lekcje w ramach realizacji innowacji wychowawczo-metodycznej pt.’English as a fun means to effective paedagogy’. Zaangażowanie metody CLIL, tj. zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego w proces wychowania:

• lekcja edukacji zdrowotnej w ramach wychowania fizycznego w klasie 2C w dniu 23.11.2018 r., w całości poprowadzona przez pana Pawła Pelewicza w języku angielskim - 'Food Pyramid - Piramida zdrowia. Wiem, co jem'.
• wielojęzyczna lekcja pt. 'Savoir vivre - wiedzieć, jak żyć w społeczeństwie' z wykorzystaniem języka angielskiego, francuskiego oraz elementów języka niemieckiego poprowadzona w dniu 30.11.2018 r. z klasami 3A, 3B, 3C i 3D przez panią Joannę Martens-Skoczek i przygotowana we współpracy z panią Iwoną Trojanowską.

MysteryTwinning

- międzynarodowy projekt na platformie eTwinning z wykorzystaniem aplikacji
Mystery Skype


W październiku 2018 r. klasa 1A przystąpiła do międzynarodowego projektu o tajemniczo brzmiącej nazwie MysteryTwinning. W skład grupy projektowej wchodzi po około 20 uczniów w wieku 15-16 lat z 6 krajów - Włoch, Turcji, Bułgarii, Grecji, Portugalii i Polski.
Celem projektu jest międzynarodowa współpraca uczniów z różnych krajów Europy, rozwój umiejętności komunikacyjnych i przełamywanie barier językowych w zakresie języka angielskiego oraz budzenie zainteresowania innymi kulturami i kształtowanie postawy otwartości i szacunku dla odmienności.
Pierwszym etapem projektu są sesje Mystery Skype, czyli spotkania dwóch szkół, które nic o sobie nawzajem nie wiedzą. Zadając sobie nawzajem pytania zamknięte na temat położenia geograficznego i różnych elementów kulturowych, obie grupy uczniów starają się jako pierwsi odgadnąć najpierw kraj, a następnie miasto przeciwników.

« poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10228 229 następna »