LiceumOgólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Strzyżowie

Seria lekcji otwartych z Erasmusem+

Od początku roku szkolnego 2018/2019, a zarazem w ostatnich miesiącach realizacji projektu Erasmus+ W drodze do Europy zespół nauczycieli zaangażowanych w projekt poświęcił dużo uwagi wdrażaniu innowacji pedagogicznych oraz prowadzeniu lekcji otwartych.
W listopadzie odbył się cykl takich zajęć, w tym dwie lekcje w ramach realizacji innowacji wychowawczo-metodycznej pt.’English as a fun means to effective paedagogy’. Zaangażowanie metody CLIL, tj. zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego w proces wychowania:

• lekcja edukacji zdrowotnej w ramach wychowania fizycznego w klasie 2C w dniu 23.11.2018 r., w całości poprowadzona przez pana Pawła Pelewicza w języku angielskim - 'Food Pyramid - Piramida zdrowia. Wiem, co jem'.
• wielojęzyczna lekcja pt. 'Savoir vivre - wiedzieć, jak żyć w społeczeństwie' z wykorzystaniem języka angielskiego, francuskiego oraz elementów języka niemieckiego poprowadzona w dniu 30.11.2018 r. z klasami 3A, 3B, 3C i 3D przez panią Joannę Martens-Skoczek i przygotowana we współpracy z panią Iwoną Trojanowską.

MysteryTwinning

- międzynarodowy projekt na platformie eTwinning z wykorzystaniem aplikacji
Mystery Skype


W październiku 2018 r. klasa 1A przystąpiła do międzynarodowego projektu o tajemniczo brzmiącej nazwie MysteryTwinning. W skład grupy projektowej wchodzi po około 20 uczniów w wieku 15-16 lat z 6 krajów - Włoch, Turcji, Bułgarii, Grecji, Portugalii i Polski.
Celem projektu jest międzynarodowa współpraca uczniów z różnych krajów Europy, rozwój umiejętności komunikacyjnych i przełamywanie barier językowych w zakresie języka angielskiego oraz budzenie zainteresowania innymi kulturami i kształtowanie postawy otwartości i szacunku dla odmienności.
Pierwszym etapem projektu są sesje Mystery Skype, czyli spotkania dwóch szkół, które nic o sobie nawzajem nie wiedzą. Zadając sobie nawzajem pytania zamknięte na temat położenia geograficznego i różnych elementów kulturowych, obie grupy uczniów starają się jako pierwsi odgadnąć najpierw kraj, a następnie miasto przeciwników.

Wesołych Świąt!

18.12.2018

Relacja ze spotkania z rodziną przy wręczeniu paczki.

Rodzina bardzo ucieszyła się z paczki. Małżeństwo szczególnie entuzjastycznie zareagowało na pralkę, gdyż nie spodziewało się, że paczka będzie zawierała tak wartościowe przedmioty. Pani Ewa z trudem ukrywała łzy wzruszenia, a uśmiech nie schodził z jej twarzy. Wciąż powtarzała, że nie może uwierzyć w to wszystko co się dzieje, dziękując raz po raz. Pan Janusz, otwierając swoją paczkę wyciągał wszystko po kolei, a przy ubraniach wstawał i podbiegał do lustra, by "na oko" przymierzyć, czy wszystko pasuje. Nie omieszkał także skomentować nowego, sportowego obuwia zwracając się do żony "patrz mamusia, jakie mam cichobiegi!" . Gdy dostrzegł zestaw kosmetyków, powiedział z uśmiechem do syna "no to teraz będziemy się psykać". Uśmiechom i okrzykom zachwytu nie było końca, również ze strony dzieci. Ania bardzo ucieszyła się z maskotek - kotków, a także z torebki przypominającej tygrysa. Bardzo ucieszyły ją również ubrania i artykuły papiernicze, stwierdziła, że będzie pomagać braciszkowi w rysowaniu. Z Piotrusia twarzy nie schodził uśmiech, a był on jeszcze szerszy, gdy dostrzegł w swojej paczce ulubione klocki lego. Ja sama zostałam wyściskana przez każdego członka rodziny, dostałam polecenie przekazania uścisków darczyńcy :)

Agata Froń – absolwentka Liceum Ogólnokształcącego w Strzyżowie

stypendystką Ministra Edukacji Narodowej


Bardzo miła wiadomość napłynęła z Ministerstwa Edukacji Narodowej – Agata Froń, absolwentka Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Strzyżowie została stypendystką MEN jako jedna z zaledwie piętnaściorga uczniów i tegorocznych absolwentów podkarpackich szkół. Warto w tym miejscu przypomnieć sukcesy tej wybitnie uzdolnionej uczennicy, a obecnie studentki I roku filologii szwedzkiej Uniwersytetu Jagiellońskiego, które stały się jej udziałem w trakcie licealnej edukacji:

-zdobycie tytułu laureata II lokaty (6. wynik punktowy w kraju) eliminacji centralnych XLVIII Olimpiady Literatury i Języka Polskiego (rok szkolny 2017/2018),
zdobycie tytułu finalisty eliminacji centralnych XLVII Olimpiady Literatury i Języka Polskiego (2016/2017),
-podwójne zdobycie tytułu finalisty eliminacji centralnych XXIX i XXX Olimpiady Filozoficznej (2016/2017 i 2017/2018),
-zdobycie tytułu laureata Konkursu Sienkiewiczowskiego, zorganizowanego przez Komitet Główny Olimpiady Literatury i Języka Polskiego (2016). Tytułem laureata w konkursie nagrodzonych zostało jedynie 15 osób,
-zdobycie tytułu laureata I miejsca w kraju w Ogólnopolskim Konkursie Polonistycznym „Fraszka”(2018),
-współautorstwo artykułu naukowego (wraz z Mirosławem Czarnikiem) Konkurs Sienkiewiczowski 2016 – refleksje po sukcesie, który ukazał się w numerze 3(12)/2017 „Dydaktyki Polonistycznej” (czasopismo punktowane wg kryteriów Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego),
-I miejsce w ogólnopolskim Konkursie o Życiu i Twórczości Jacka Kaczmarskiego (2018).

Warto w tym miejscu dodać, iż dzięki szerokim zainteresowaniom humanistycznym Agaty strzyżowskie liceum przez dwa ostatnie lata było jedyną szkołą w województwie mającą swych reprezentantów w obu najważniejszych olimpiadach humanistycznych – Olimpiadzie Literatury i Języka Polskiego oraz Olimpiadzie Filozoficznej. Ponadto w ostatnim roku szkolnym Agata stanowiła znakomity naukowy duet z Mateuszem Wiatrem, obecnie uczniem klasy III, finalistą XLVIII Olimpiady Literatury i Języka Polskiego. Potencjał uczniów sprawił bowiem, iż reprezentanci naszego liceum w eliminacjach okręgowych w pobitym polu pozostawili wszystkich konkurentów, zajmując dwa pierwsze miejsca, a oprócz nich do eliminacji centralnych zakwalifikowało się zaledwie siedmioro uczniów z podkarpackich szkół.
18.12.2018

« poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10222 223 następna »