LiceumOgólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Strzyżowie

LO w Strzyżowie jest już aktywnym uczestnikiem platformy eTwinning




Co to jest eTwinning?
Program eTwinning to europejska społeczność szkolna, gromadząca szkoły i przedszkola z całej Europy (i nie tylko). To łączenie szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych, które pozwalają na współpracę ponad granicami, umożliwiając uczniom realizację projektów edukacyjnych rozwijających wiele ich umiejętności.

Projekt: Favourite Foods for Fun


(w wolnym tłumaczeniu – „Z ulubionego jedzenia radość nie do podrobienia”)
data przystąpienia: 4 marca 2016r.
kraje partnerskie: Belgia, Turcja i Tunezja
uczestnicy projektu w LO Strzyżów: 2 grupy uczniów (8 uczennic klasy 1B i 11 klasy 1C – łącznie 19 uczniów) nauczyciele – koordynatorzy: Beata Wójcik i Dorota Skura

działania:


  • utworzenie profili na platformie dla każdego ucznia: opracowanie i zamieszczenie informacji o każdym uczestniku wraz ze zdjęciem
  • nagranie krótkiego filmu z piosenką powitalną dla partnerów projektu stworzoną specjalnie na tę okazję (Always look on the bright side of life – Always enjoy the good taste of food)
  • utworzenie folderów i zamieszczenie zdjęć i przepisów na ulubioną potrawę każdego uczestnika
  • opracowanie dwóch quizów kulinarnych (o zasadach zdrowego żywienia i kuchni polskiej) i upublicznienie ich na stronie www.kahoot.it
  • opracowanie filmu z wywiadami, dialogami i scenkami ilustrującymi zwyczaje kulinarne panujące w szkole wśród uczniów i nauczycieli
  • praca z materiałem językowo-kulturowym zamieszczonym przez uczniów ze szkoły belgijskiej Campus de Helix – profilami uczestników, filmikami powitalnymi, quizem kulinarnym


Dlaczego Favourite Foods for Fun


Projekt zachęcił nas z jednej strony tematyką, bo kto z nas nie lubi jeść i wymieniać się przepisami? Z drugiej strony wydał nam się jak najbardziej adekwatną kontynuacją wieloletniej tradycji Liceum jako „Szkoły promującej zdrowie” – stąd nasza wersja tytułu i realizacji tematu ‘Favourite Foods for Fun (and Health)’.
Poprzez swoją nazwę projekt sugeruje dobrą zabawę w klimacie kulinarno–językowym i rzeczywiście taką właśnie zabawą okazało się uczestnictwo w nim, chociaż nie od początku było to oczywiste. Podejmując wyzwanie przyłączenia się do międzynarodowego projektu, wszyscy byliśmy pełni obaw i niepewności, czy to dobry pomysł i czy na pewno sprostamy zadaniu. Dziś wiemy, że był to czas kreatywnych pomysłów i spontanicznych ćwiczeń językowych w całkowicie nieformalnym i bezstresowym klimacie. Mieliśmy możliwość przetestowania w praktyce naszych umiejętności w zakresie języka angielskiego oraz nawiązania nowych znajomości z uczniami w Belgii, wymiany gustów kulinarnych i wzajemnego poznania narodowych zwyczajów i tradycji jako elementów naszych kultur. Zmierzyliśmy się też z zupełnie nowym wyzwaniem technicznym zaistnienia na platformie cyfrowej i stworzenia na niej szeregu wysokiej jakości produktów. Jednym słowem – zaistnieliśmy w tzw. nowych mediach, na dodatek w wymiarze europejskim.
Projekt nie został jeszcze podsumowany i kto wie, jakie jeszcze pomysły przyjdą nam do głowy w nowym roku szkolnym, ale jedno jest pewne – jest to projekt dla fun’u i fan’ów dobrej kuchni i nauki przez zabawę.

Projekt: What do teenagers spend their money on?


Koordynatorzy: Ewelina Drozd, Ilona Nowicka

Our group (autorzy: Daniel Wilusz i Bartłomiej Matuszewski)



Presentation of Poland and Strzyżów (autor: Aleksandra Wójtowicz)


Projekt realizowany jest w naszej szkole od kwietnia 2016 roku przez grupę uczniów klas pierwszych w ramach programu eTwinning. Partnerami w przedsięwzięciu są uczniowie z Portugalii, Rumunii, Turcji i Włoch.
Główne założenie to pokazanie różnic i podobieństw kulturowych w wydawaniu pieniędzy przez nastolatków krajów europejskich, podnoszenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim i technologią informacyjno-komunikacyjną. Działania projektowe wpisują się w program przedmiotu podstawy przedsiębiorczości, szczególnie w zagadnienia dotyczące planowania budżetu domowego i celowości ponoszenia wydatków konsumpcyjnych i inwestycyjnych. Uczniowie uczą się też elementów statystyki na bazie danych rzeczywistych. Efekty swojej pracy zamieszczają na platformie TwinSpace.
Pracujący w projekcie zaprezentowali już swoje kraje, miasta, szkoły i uczestników w postaci filmów video i prezentacji. Przygotowali i przeprowadzili ankietę na temat: W jaki sposób i na co młodzież wydaje pieniądze? Kolejne działania będą realizowane w roku szkolnym 2016/2017.