Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
LiceumOgólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Strzyżowie

Wycieczka dydaktyczna z geografii

5 dni po nastaniu kalendarzowej jesieni jako członkowie klas 2B i 2E o rozszerzeniu geograficznym wyruszyliśmy w podróż ku Ziemi Dolnośląskiej w celu podsumowania pierwszego działu - kartografii.
Kilkanaście minut po dotarciu do celu stanęliśmy w drzwiach schroniska młodzieżowego w którym mieliśmy spędzić najbliższą noc.
Po zakwaterowaniu się w pokojach udaliśmy się na Stare Miasto Wrocławia. Naszym przewodnikiem był p. Bogusław Mazur, który zaciekawił nas krótką historią miasta i zainspirował wspaniałymi zabytkami.
Bazylika św. Elżbiety Węgierskiej - to pierwszy obiekt w którym zawitaliśmy. To miejsce mając swoisty klimat było idealnym wnętrzem na początek zapoznania się z miastem. Dodatkowo mogliśmy wejść na Wieżę Widokową owej Bazyliki. Przejście 250 schodów dało się we znaki lecz odzyskaliśmy siły, gdy po raz pierwszy ujrzeliśmy panoramę stolicy Dolnego Śląska. Po odwiedzeniu malowniczego dziedzińca Ossolineum wybraliśmy się w kolejne święte miejsce - Archikatedrę św. Jana Chrzciciela pochodzącą z przełomu XIII i XIV w. Ciekawostką jest fakt, iż uchodzi ona za pierwszą w pełni gotycką świątynię na ziemiach polskich. Poprzedzały ją jednak trzy inne katedry znajdujące się w tym samym miejscu i historią sięgające aż X w.
Kiedy opuściliśmy kościół dotarliśmy do 'części wodnej' Wrocławia. Weszliśmy na pokład statku, aby odbyć rejs po Odrze, a następnie dla dopełnienia widokowych wrażeń znaleźliśmy się na moście z kłódkami. Czas wolny spędziliśmy na spacerze po pięknym, zabytkowym rynku. Miejscowy muzyk wzbogacał swoim występem odczuwanie klimatu tego miejsca. Budynki jak okiem sięgnąć - monumentalne, kuriozalne i unikatowe.

Kolejnego dnia po satysfakcjonującym wypoczynku wyszliśmy z pokoi, by powitać nowy dzień w Afrykarium odwiedzając tamtejsze zwierzęta. Po krótkiej przerwie, którą przeznaczyliśmy na obejście pozostałej części ZOO nadszedł czas na otrzymanie i zrealizowanie treści naszego głównego zadania. Aby wykonać owoc naszego wyjazdu podzieleni na dwie grupy udaliśmy się wraz z aplikacją GEOPORTAL MOBILE na ulice Wrocławia. Naszym celem było zdobycie 12 interesujących obiektów, uwiecznienie ich na fotografiach oraz stworzenie opisów tych miejsc. Grupa, która wcześniej podołała wyzwaniu, postanowiła dotrzeć także na najwyższy budynek w Polsce - Sky Tower (215m) dla uzupełnienia widoków z Wieży Bazyliki św. Elżbiety.

Kończąc wyprawę byliśmy bardzo zmęczeni lecz pełni dumy i zachwytu, że udało nam się wykonać przedstawiony plan działania.
Spakowani, udaliśmy się na posiłek, a zaraz potem na odpoczynek podczas nocnej podróży autobusem.