Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
LiceumOgólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Strzyżowie

„W góry, w góry miły bracie, tam przygoda czeka na Cię...”

W dniach 18-19 października bieżącego roku uczniowie naszej szkoły pod  opieką pana Bogusława Mazur oraz pani Doroty Skury udali się na wycieczkę w Bieszczady. W sobotę w godzinach porannych dojechaliśmy do miejscowości Smerek, skąd rozpoczęliśmy wędrówkę. Mimo tego iż na początku pogoda niezbyt dopisywała, a dodatkową trudnością było błoto na trasie wszystkim dopisywały humory i po kilku godzinach przyjemnego wędrowania dotarliśmy na szczyt Smerek (1222m n.p.m.).

Po przebyciu łącznej trasy około 15 km pojechaliśmy do schroniska. Po kolacji wszyscy poszli spać, aby rano wstać wypoczęci do dalszego marszu. Nazajutrz o 9 wszyscy wyszliśmy ze schroniska wraz z opiekunami. Tym razem trasa prowadziła z Przełęczy Wyżniańskiej na Połoninę Caryńską (1297m n.p.m.) po czym zeszliśmy do Berehów Górnych, gdzie czekał na nas autobus. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się jeszcze, aby pospacerować po Zaporze Solińskiej. A na koniec, po trudach wędrowania postanowiliśmy zregenerować siły i osłodzić sobie życie w Słodkim Domku w Lesku. Wszyscy wróciliśmy do domów zadowoleni i pełni chęci do dalszej nauki. Zapraszamy wszystkich do korzystania z górskich wycieczek, gdyż zapewniają one wiele niezapomnianych wrażeń i atrakcji.