Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
LiceumOgólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Strzyżowie

Zdobywamy Koronę Gór Polski

W dniach 23-26 września uczniowie klas drugich wybrali się na wycieczkę szlakiem Korony Gór Polski w celu zdobycia najwyższych szczytów Sudetów Zachodnich.
Pierwszego dnia po całonocnej podróży wyruszyliśmy na szlak na Śnieżkę (1602m n.p.m.). Pierwszą atrakcją był najstarszy drewniany kościół w Polsce z XI w. – Wang, sprowadzony z Norwegii. Wędrując stromo pod górę osiągnęliśmy Słoneczniki, czyli grupę granitów karkonoskich. Po 6 godzinach marszu osiągnęliśmy najwyższy szczyt Sudetów, a jednocześnie trzeci najwyższy szczyt Korony Gór Polski.
Drugiego dnia zwiedzaliśmy Sztolnię Uranu w Kowarach, gdzie zapoznaliśmy się ze strukturą geologiczną Sudetów oraz historią górnictwa. Kolejnym etapem był Zamek Chojnik. W trakcie spaceru na górę pan Lenart przedstawił historię osadnictwa na terenie zwiedzanego regionu.
Kolejnym punktem wycieczki była Szklarska Poręba, z której wyruszyliśmy na wycieczkę pieszą w Góry Izerskie na najwyższy szczyt – Wysoką Kopę. Naszej wędrówce towarzyszyły zawodu w kolarstwie górskim.
Ostatniego dnia przejechaliśmy do Sobótki w celu zdobycia najwyższego wniesienia Przedgórza Sudeckiego jakim jest Masyw Ślęży (718m n.p.m.).
Podsumowując, w trakcie tej 4-dniowej wycieczki do naszej kolekcji Korony Gór Polski zdobyliśmy trzy kolejne szczyty, poznaliśmy atrakcyjność turystyczną Sudetów Zachodnich i poprawiliśmy naszą kondycję poprzez długie wycieczki piesze.