Sukces młodego człowieka w dorosłym życiu zależy w głównej mierze od wykształcenia, które otrzyma na ścieżce edukacyjnej. Jednak z biegiem czasu zdobywanie wiedzy i umiejętności może stać się dla każdego ucznia przykrym obowiązkiem, a nie kreatywnym wyzwaniem. Dzieje się tak głównie ze względu na coraz większy zakres materiału do przyswojenia, coraz mniej czasu, a także brak okazji do zetknięcia się z metodami efektywnej nauki, które podnoszą skuteczność pracy naszego pięknego umysłu.
Dlatego też 12 maja 2018 roku w Auli Liceum Ogólnokształcącym w Strzyżowie odbyły się warsztaty „Jak się uczyć i nie zwariować?”.Podczas 240 minut 17 uczniów, pod czujnym okiem Doradcy Zawodowego Pani Reginy Pelczar i Pedagoga Pani Barbary Modliszewskiej, poznawali i ćwiczyli proste metody, aby uczyć się łatwiej, szybciej, więcej i przyjemniej. Prowadzący – Pan Michał Wietecha na podstawie garści teorii nakierowywał uczestników, tak aby sami odkrywali mechanizmy działania mózgu, a następnie przeprowadzał serie ćwiczeń indywidualnych oraz grupowych, których zadaniem była praktyka zdobytej wiedzy przez uczniów. Całość urozmaicały liczne dyskusje na tematy codziennej nauki oraz energetyzujące ćwiczenia ruchowe.
„Praca 2.0 czyli o rewolucji na rynku pracy w XXI wieku” – to temat przewodni odbywającego się w dniach 22-23 marca 2018 roku seminarium edukacyjnego zorganizowanego przez strzyżowski Ośrodek Szkolenia Zawodowego i Stowarzyszenie „Projekt Strzyżów” przy współpracy ze Szkolnym Ośrodkiem Kariery w miejscowym liceum.
Uczniowie biorący udział w przedsięwzięciu wysłuchali wykładu dr Tomasza Wójtowicza, prezesa Stowarzyszenia „Projekt Strzyżów”. W swoim wystąpieniu opowiedział o rewolucji rynku pracy pierwszej dekady XXI wieku oraz wyjaśnił pojęcie pracy 2.0, które określa kolejny etap rozwoju wielu obszarów społecznych będących efektem rewolucji technologicznych i powstania świata cyfrowego. Ponadto poruszył również m.in. takie zagadnienia jak wpływ rewolucji informacyjnej i kryzysu gospodarczego w 2008 r. na rynek pracy, konsekwencje postępującej automatyzacji i robotyzacji rynku pracy oraz odpowiedział na pytanie, dlaczego warto inwestować w edukację.
Poprzez udział w przedsięwzięciu młodzież dowiedziała się o zmianach zachodzących na współczesnym rynku pracy pod wpływemnowych technologii, a także czym się charakteryzuje i jakimi prawami rządzi się rynek XXI wieku. Aby odnaleźć swoje miejsce i odnieść sukces w świecie pracy 2.0, warto uczyć się i zdobywać takie kompetencje jak: znajomość języków obcych, obsługa komputera, przedsiębiorczość. Są one niezbędne w dzisiejszym świecie – bo nie wszystko da się zastąpić maszynami.
Autor tekstu: Urszula Drogoń, specjalista ds. rozwoju zawodowego w OSZ Strzyżów
11 kwietnia 2018 r. miał miejsce III Festiwal Kultury Europejskiej, organizowany od wielu lat, lecz wcześniej pod inną nazwą przez Zespół Szkół w Czudcu.
W Festiwalu uczestniczyli uczniowie z gimnazjów w Czudcu, Frysztaku, Godowej i Stępiny, ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego we Frysztaku, z Liceum Ogólnokształcącego w Strzyżowie oraz Zespołu Szkół w Czudcu.
Przedstawicielka naszej szkoły, wokalnie utalentowana i wszystkim już znana Ola Sienkowska z kl. 2D zdobyła ex aequo z Zespołem "Nieprzygotowane" z gimnazjum w Stępinie II miejsce w kategorii prezentacji muzycznych. Jury oceniało językowe i artystyczne zmagania młodych wykonawców, którzy prezentowali utwory w języku polskim, niemieckim i angielskim. Ola wykonała dwie piosenki- w języku polskim i niemieckim.
Do konkursu przygotowywała się pod opieka pani Joanny Wnęk.
Gratulujemy!
W połowie marca odbyła się kolejna edycja konkursu Sprachdoktor, w której uczniowie naszej szkoły mogli sprawdzić swoją wiedzę z języka niemieckiego. Wynik bardzo dobry (83,04% punktów możliwych do uzyskania) osiągnęły Natalia Kozimor (kl. 2C) oraz Martyna Sękowska (kl.3C).
Wynik dobry (79,46% i 78,77% punktów możliwych do uzyskania) osiągnęli Mateusz Zdon (kl. 3A) oraz Julia Barzyk (kl. 3E).
W kategorii klas pierwszych okazała się najlepsza Patrycja Nowicka (kl. 1B), która zajęła 10 miejsce w województwie i otrzymała dyplom uznania.
Gratulacje dla uczniów i nauczycieli !
Biologia jest nauką doświadczalną, której najlepiej uczy się przez praktykę i obserwacje - o tym wie każdy uczeń klasy o profilu biologiczno-chemicznym. Propozycja wyjazdu, który daje możliwość poszerzenia wiedzy z zakresu nauki o ludzkim ciele i botaniki cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród uczniów naszej szkoły. Dlatego grupa uczniów z klas 1B, 1C i 2B bez wahania zdecydowała się na udział w wycieczce edukacyjnej pod opieką pań : M. Woźnickiej, K.Rokity i K. Ossowskiej.
Celem naszej podróży był Kraków- a dokładniej zwiedzenie dwóch wystaw związanych z anatomią oraz odwiedziny najstarszego ogrodu botanicznego w Polsce. Wszyscy uczestnicy wyjazdu wykazali się stuprocentową frekwencją i doskonałą punktualnością, więc 24 kwietnia o godzinie 5:30 grupa młodych biologów wyruszyła w Małopolskę.
Pierwszym punktem naszej podróży było Muzeum Katedry Anatomii Collegium Medicum Uniwersytetu