Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
LiceumOgólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Strzyżowie

Wycieczka w Beskid Niski

W dniu 15.04.2019r (poniedziałek) grupa uczniów z klas 1A, 1B , 1C, 2A, 2D naszej szkoły pod opieką nauczycieli p. Bogdana Mazura, p. Tomasza Jakubasza i p. Andrzeja Lenarta uczestniczyła w wycieczce krajoznawczej po szlakach Beskidu Niskiego. Nasza wycieczka zaczęła się wcześnie rano, wszyscy zaspani, lecz pełni energii i radości z wyjazdu zebrali się pod szkołą. Stamtąd autobusem wyjechaliśmy w stronę gdzie miała zacząć się wędrówka. Po drodze zatrzymaliśmy się na kilka chwil aby kupić prowiant na ognisko, po czym autokar zabrał nas w dalszą drogę. Naszą wędrówkę zaczęliśmy od miejscowości Dukla gdzie podążyliśmy w stronę szczytu góry Cergowej (716 m n.p.m.), która przez mieszkańców Jasionki zwana jest Wielką Górą, natomiast przez mieszkańców Lubatowej Cergowską Górą.
Jest to dość wyniosła, trzywierzchołkowa góra położona na północnych krańcach Beskidu Niskiego, zawężając, nieformalnie zaliczana do tzw. Beskidu Dukielskiego. Na początku zobaczyliśmy studzienkę św. Jana z Dukli, gdzie zrobiliśmy krótki odpoczynek, słuchając ciekawostek opowiadanych przez p. Bogusława Mazura o tych terenach. Następnie ruszyliśmy w dalszą drogę. Podążaliśmy żółtym szlakiem w kierunku szczytu góry Cergowej. Kiedy w końcu dotarliśmy na miejsce zrobiliśmy krótki odpoczynek. Weszliśmy na wieżę widokową i zrobiliśmy kilka pamiątkowych zdjęć. Wpisaliśmy się do zeszytu pamiątkowego, który był umieszczony w skrzynce na jednym z drzew. Następnie ruszyliśmy naszym szlakiem w dół. Po zejściu z góry Cergowej przed wyruszeniem na kolejny szlak zatrzymaliśmy się na chwilę, aby podziwiać cerkiew w Zawadce Rymanowskiej. Mogliśmy zapoznać się z typowymi elementami świątyni, aby w jej cieniu zjeść drugie śniadanie. Kolejnym celem był szczyt Piotruś, liczący 727 m. n.p.m. , w związku z tym czekała nas 2 godzinna trasa. Mimo kilku ciężkich podejść grupie uczniów udało się wejść na szczyt ,a druga część grupy pod przewodnictwem uczniów z 1C zboczyła przypadkowo z trasy i niestety ominęła szczyt, chociaż duchowo byli na szczycie razem z nami. Obie grupy szczęśliwie spotkały się i razem ruszyły, aby wspólnie ukończyć trasę. Po zdobyciu Piotrusia ruszyliśmy w dalszą drogę. Motywacją był cel-ognisko i pyszna kiełbaska. Droga nie była łatwa. Podczas wycieczki głównie wędrowaliśmy pod górkę a nasze nogi zapadały się w błocie. Zdarzały się przypadki, że ktoś w tym błocie gubił buty. Mimo przeszkód doskonale się bawiliśmy i po męczącej wędrówce podjęliśmy próbę rozpalenia wspólnego ogniska. Na wieść o żartobliwej obietnicy „5” z matematyki, każdy poderwał się, żeby pomagać. na którym każdy zjadł pyszną kiełbaskę, a na wieść o żartobliwej obietnicy 5 z matematyki, każdy poderwał się, żeby pomagać. W świetnych nastrojach wyruszyliśmy w dalszą podróż. Dojechaliśmy do naszego ostatniego celu wycieczki – na Słowację. Zobaczyliśmy miejsca krwawych walk w okresu I i II wojny światowej o Przełęcz Dukielską. Korzystając z okazji kupiliśmy tam wiele słodkości. Prawie każdy kupił pyszną słowacką czekoladę. Następnie w wyśmienitych nastrojach wyruszyliśmy w drogę powrotną. Do domów wróciliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni.
Uczniowie klasy IB
Patrycja Chruniak, Patrycja Kudłacz, Ilona Hart, Kinga Nizicka, Karina Noga, Klaudia Król,
Julia Ziobro, Sylwia Ziobro, Anna Ochab, Katarzyna Włodyka, Maria Koziarz, Paulina Wajda, Wiktoria Zapała, Aleksandra Kasprzyk