Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
LiceumOgólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Strzyżowie

MysteryTwinning

- międzynarodowy projekt na platformie eTwinning z wykorzystaniem aplikacji
Mystery Skype


W październiku 2018 r. klasa 1A przystąpiła do międzynarodowego projektu o tajemniczo brzmiącej nazwie MysteryTwinning. W skład grupy projektowej wchodzi po około 20 uczniów w wieku 15-16 lat z 6 krajów - Włoch, Turcji, Bułgarii, Grecji, Portugalii i Polski.
Celem projektu jest międzynarodowa współpraca uczniów z różnych krajów Europy, rozwój umiejętności komunikacyjnych i przełamywanie barier językowych w zakresie języka angielskiego oraz budzenie zainteresowania innymi kulturami i kształtowanie postawy otwartości i szacunku dla odmienności.
Pierwszym etapem projektu są sesje Mystery Skype, czyli spotkania dwóch szkół, które nic o sobie nawzajem nie wiedzą. Zadając sobie nawzajem pytania zamknięte na temat położenia geograficznego i różnych elementów kulturowych, obie grupy uczniów starają się jako pierwsi odgadnąć najpierw kraj, a następnie miasto przeciwników.
Uczniowie naszego LO spotkali się 10 i 11 grudnia z rówieśnikami z Bandirmy nad Morzem Marmara w Turcji oraz z Parmy w rejonie Emilia Romania we Włoszech. Nasze niewielkie, trudne do odnalezienia na mapie i absolutnie niemożliwe do wymówienia dla naszych przeciwników miasto przyniosło nam szczęście i pozwoliło wygrać obydwa konkursy.
Udział w tej części projektu przyniósł wiele korzyści - mamy zapewne lepszą orientację w mapie Europy, a w szczególności Turcji i Włoch, opanowaliśmy kilkanaście nowych angielskich słów i zwrotów z zakresu geografii (kluczowa północna półkula i południk 0 już nie stanowią dla nas tajemnic) i udoskonaliliśmy umiejętność zadawania pytań. Forma rywalizacji zmobilizowała nas do zafunkcjonowania jako zgrana, dobrze zorganizowana grupa. Każdy miał przydzielone zadanie i każdy z entuzjazmem uczestniczył w pracy klasy i osiągnięciu celu, którym było dotarcie do miasta naszych partnerów. Uczniowie odpowiedzialni za dokumentację działań wykonali szereg zdjęć i nagrań video, jak również nauczyli się korzystać z dokumentów Google docs w celu zapisu i porządkowania pytań i odpowiedzi w sposób dostępny dla wszystkich uczniów. Początkowo onieśmieleni, szybko przełamaliśmy pierwsze lody i otworzyliśmy się na naszych nowych zagranicznych znajomych. Spotkanie zaowocowało wymianą zdjęć i pozdrowień na Snapchacie i Instagramie.
W dalszej części projektu liczymy na równie ciekawe zadania i wymianę interesujących elementów kultury z wszystkimi partnerskimi miastami.
Koordynator projektu: Beata Wójcik
19.12.2018