Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
LiceumOgólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Strzyżowie

Wycieczka w Bieszczady

Dnia 19.10.2018r. odbyła się wycieczka w Bieszczady. W wyprawie brały udział przede wszystkim osoby realizujące geografię na poziomie rozszerzonym. Nasz wyjazd rozpoczął się od miejscowości Majdan gdzie mogliśmy podziwiać mini skansen oraz stację kolejową Bieszczadzkiej Kolejki Wąskotorowej. Dalej dojechaliśmy do Przełęczy nad Roztokami położonej na granicy ze Słowacją. Tam rozpoczęliśmy pieszą wycieczkę, wędrując szlakiem niebieskim wzdłuż granicy ze Słowacją na szczyt Okrąglik (1101m n.p.m.).
Naszym zadaniem było wykonanie profilu hipsometrycznego trasy, po której się przemieszczaliśmy oraz szkicu panoramy, wykonanego własnoręcznie. Utrudnieniem w wykonaniu szkicu były warunki pogodowe, które ograniczały widoczność do 3 km. Po małym odpoczynku ruszyliśmy czerwonym szlakiem w stronę kolejnego szczytu. Po dotarciu na Jasło (1153m n.p.m.) podziwialiśmy kolejne widoki. Na szczycie znajdowała się wieża trangulacyjna, która służy do pomiarów odległości między punktami. Z tego szczytu możemy podziwiać Smerek, Bukowe Berdo, Przełęcz Orłowicza, Osadzki Wierch, Przełęcz Wyżną, Połoninę Caryńską, Wielką Rawkę oraz Tarnicę. Kontynuując wycieczkę dotarliśmy do Małego Jasła (1097m n.p.m). Schodząc, a właściwie zbiegając przez długi, zalesiony odcinek, spotkało nas wiele przeszkód, takich jak błoto, mokre liście, połamane drzewa. Na szczęście udało mi się załapać na przejście z p. Mazurem, który przeprowadził nas przez rzekę oraz przez różne tajemne przejścia, dzięki którym znacznie skróciliśmy drogę. Idąc w stronę Cisnej minęliśmy Obelisk, pomnik gdzie miała miejsca największa tragedia lotnicza tego regionu.Po pewnym czasie doszliśmy do centrum Cisnej, gdzie czekał na nas autobus. W drodze powrotnej zobaczyliśmy jeszcze Kamień Leski w miejscowości Glinne, gdzie zapaliliśmy ognisko, zjedliśmy kiełbaski. Cała grupa wspomina wyjazd bardzo pozytywnie. Mogliśmy przez ten dzień podziwiać piękno złotej, polskiej jesieni w otoczeniu bieszczadzkich krajobrazów. Ponadto mieliśmy okazję chociaż na chwilę oderwać się od rzeczywistości i zapomnieć o szkolnych obowiązkach.