Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
LiceumOgólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Strzyżowie

Konkurs języka angielskiego : GREAT POLES

W kwietniu uczniowie naszej szkoły wzięli udział w konkursie języka angielskiego pod hasłem GREAT POLES organizowanym przez organizację młodzieżową Young Talent Management, Stowarzyszeniem British Alumni Society oraz wydawnictwem Oxford University Press. Celem akcji było szerzenie wiedzy o Polakach, którzy zmienili bieg historii. Konkurs polegał na wyszukaniu i opisaniu niezwykłej osoby narodowości polskiej lub polskiego pochodzenia, która wywarła znaczący wpływ na świat, wprowadziła nowe, inspirujące wartości, zwrot wydarzeń, pozytywne zmiany lub osiągnęła coś bardzo niezwykłego. W konkursie przewidziano dwie kategorie:
1.    osiągnięcia historyczne gdzie zadaniem uczniów było napisanie eseju o wybranej osobie
2.    osiągnięcia współczesne polegające na przeprowadzeniu i zapisaniu wywiadu z wybraną osobą.

Inspiracją do zorganizowania konkursu jest 100 rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości. Zadanie było o tyle trudne, że podana była lista osób zastrzeżonych, których uczniowie nie mogli opisać. Czterech uczniów podjęło się tego zadania i znalazło czas na napisanie pracy i przesłanie jej do komisji konkursowej. Prace konkursowe uczniów naszej szkoły zawierały biografie następujących osób:

Wiktoria Śliwińska kl. I A Cyprian Kamil Norwid
Marlena Cichosz kl. I A Zygmunt Szlachta
Mateusz Kuczek kl. I A Henryk Arctowski
Aleksandra Tęcza kl. II B Anna German

Napisane przez uczniów prace spełniały określone przez organizatorów kryteria, zawierały interesujące informacje dotyczące życiorysu wybranej osoby jak również wydarzeń i czynów, które miały wpływ na bieg historii naszego kraju w dziedzinie nauki, literatury, kultury czy odkryć geograficznych. Wszystkim uczniom serdecznie gratuluję podjęcia się tego niełatwego i czasochłonnego zadania. Chociaż żaden z uczniów nie zdobył nagrody, to przygotowanie pracy wymagało wykazania się pomysłowością, umiejętnością wyszukiwania informacji oraz sprawnością napisania logicznego i spójnego tekstu, atrakcyjnego dla potencjalnego odbiorcy. Jak każdy wysiłek w kierunku rozwijania umiejętności językowych tak i napisanie eseju wzmacniło znajomość języka i swobodę posługiwania się językiem na różnych obszarach. Myślę, że udział w tak prestiżowym konkursie przyniósł uczniom wiele satysfakcji i motywację do dalszej pracy.

Karina Zając- opiekun grupy
04.07.2018